Holsby UV-Scoutkår

img_8194img_8198

UV – Scouting handlar om kunskap om växter, djur och natur samt scoutkunskap som eld och knopar. Scouting innefattar också sjukvård, första hjälpen, bibelkunskap, mission och allmänna samhällsfrågor som trafik och demokrati.

Alla från årskurs 2 är välkomna.

• Mini-UV: 7-8 år
  • UV-scout: 9 år eller äldre
  • Ledarscout: blir man vid 13
  • Ledare: från 17 år

Holsbys UV-scoutkår träffas torsdagar kl. 18.00-19.30. Alla är välkomna!

UV-läger

Årets stora höjdpunkt för alla UV-scouter och ledare är utan tvekan sommarens UV-scoutläger! Under några intensiva dagar får man göra naturupplevelser, sova i tält, laga och äta god mat, träffa nya vänner, bada, ta del av spännande bibelstudier och mycket, mycket mer!

Varje UV-scoutkår finns med i ett lägerområde som förnyas vart 3:e år och vart 7:e år så gör vi ett gemensamt storläger.

Historia

UV (Unga Viljor) – Scout startade i 1942, då den första UV-scoutkåren bildades i Gnosjö. Idag består UV-scout av drygt 100 kårer och ca. 6000 medlemmar. UV-Scout tillhör Svenska Alliansmissionens Ungdom.

Källa: Svenska Alliansmissionens Ungdom och Wikipedia

Medlemsavgift

Medlemsavgiften för barn- och ungdomsverksamheten i Holsby Frikyrkoförsamling är 50 kr per person och år oavsett hur många av föreningens verksamheter du deltar i. Avgiften gäller för alla medlemmar i åldern 7-25 år och hjälper till att finansiera en olycksfallsförsäkring som gäller våra medlemmar under våra aktiviteter. Märk betalningen med deltagarens namn och grupp och betala med nedanstående Swish eller bankgiro. Tack på förhand!

Kontakt: Christina Björnåker 0706 – 48 13 51

Holsby UV-scout    Swish 123 181 22 96    Bankgiro 463-8938