Mission

Joh 3:16 “Ty så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att den som tror på honom inte skall gå förlorad utan ha evigt liv.”

Matt 24:14 ”Evangelium om Guds rike skall predikas i hela världen och bli till ett vittnesbörd till alla folk.”

Holsby Frikyrka har fått sitt mandat att nå hela världen med evangeliet – från Gud! Under många års tid har det varit vår glädje att stödja (med bön, ekonomiskt och genom personlig kontakt) missionsarbete i:

Papua Nya Guinea:  Lisbeth Fritzell – Lisbeth har varit i PNG i över 30 år och har arbetat med Wycliffe som bibelöversättare. Lisbeth har också många andra ansvarsområden. Hon undervisar översättningsgrupper, övervakar deras huvudkontor och deras minihotell som har många gäster under året. Be att hon får Guds visdom och fysiska styrka för varje dag.

Spanien: Johan Carlsén – Johan har arbetat i Spanien i över 40 år. Johan och hans team har ett omfattande pionjärarbete och bibelskoleundervisning. Under de senaste fem åren har Johan varit involverad i att starta fem nya kyrkor, utbilda ledare samt regelbundet undervisa i deras bibelskola och pastorsutbildningsprogram. Be att Johan och hans team fortsätter att brinna med en passion för att nå människor i Spanien.

Kärrtorpskyrkan: Vi stödjer en församling i en av Stockholms förorter. Församlingen har flera sätt att nå folk i området, bland annat genom cafeverksamhet och ”pannkakor på torget”, samt deltagande i Kärrtorpsfestivalen. Be att församlingen ska fortsätta att visa Jesus kärlek på kreativa sätt.

LOKALT:

UMU (Ungom Med Uppgift) / YWAM (Youth With a Mission) Holsby: Jakob och Ruth Collin leder Ungdom med uppgift med sin bas i Holsby. Lärljungaträningen (DTS) som erbjuds innehåller flera månaders bibelundervisning följt av evangelisering i ett annat land. Be för deras praktiska behov för programmet – bostäder för studenter etc.